onsdag den 11. november 2015

Lampeprojekt

Fra idé til færdig lampe - fotoguide af Steven Mogensen


Idéfasen - moodboard

Vi startede idéfasen med at lave et moodboard - hvem, hvor, hvordan og hvad. Jeg besluttede at lave en lampe til min 7-årige piges lille hems, den skulle være væghængt og i træ og mat glas/akrylplade. Den skulle ikke være for kraftig i belysningen og gerne laves i et design der holdt i mange år.
Billede af moodboard (på hovedet:-)) 


 Jeg gik hjem og så hvad jeg havde på "lageret". Jeg havde lidt hårdttræ som kunne skæres op og limes sammen og jeg havde plexiglas. Og så var det i gang - jeg startede med at lave basen i plexiglas og derefter træpladen - som blev til et billede af et træ


Basen af plexiglas


 Jeg skar glasset med vinkelsliber og derefter skulle der slibes så det glasset blev mat




 Så i ovnen og bøjes over formen


Den færdige base

 
 Fronten af hårdttræ

Et stykke hårdttræ fundet på BOFA (lossepladsen) skæres op




Der limes med PU skumlim



Figuren skæres ud og skrues på basen - færdigt produkt:





Ingen kommentarer:

Send en kommentar